Kapitola 5.2

Stupnice pro hodnocení chování

Úroveň osvojených kompetencí je hodnocena na čtyřstupňové škále podle stanovených kritérií a indikátorů.

Chování žáka/žákyně je hodnoceno na stupnici:

Velmi zřídka — Zatím potřebuje soustavné vedení.

⬛ ⬛ Občas — S pobídkou nebo povzbuzením v běžných nebo jednoduchých situacích.

⬛ ⬛ ⬛ Často — Patrné v běžných situacích

⬛ ⬛ ⬛ ⬛ Téměř vždy — Samostatně a v různých situacích a kontextech.

Pro vyjádření dosažené úrovně jsou pro názornost a snazší porozumění použity popisy vyjadřující frekvenci a stupeň samostatného uplatňování příslušné dovednosti žákem.

Dosažená úroveň je na vysvědčení vizualizována prostřednictvím podbarvení jednoho až čtyř políček ve sloupci vedle kritérií. Nejsou použity šipky, jako je tomu níže u vyučovacích předmětů, protože se jedná o nadoborovou oblast, která se prolíná všemi předměty.

Ukázka připraveného prostoru pro hodnocení s hodnoticí stupnicí
Ukázka připraveného prostoru pro hodnocení bez hodnoticí stupnice

Další témata v kapitole:

5.1 Hodnocení chování na vysvědčení 5.3 Kritéria a indikátory pro hodnocení chování žáka 5/ Metodika hodnocení oblastí chování žáka - úvodní strana

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info