Aktuálně
o hodnocení a Vysvědčení JINAK
-
Konference Vysvědčení JINAK - hodnocení jinak (26. 9. 2023)
Přijďte si poslechnout příběhy škol, které se na tuto cestu s Vysvědčením JINAK už vydaly.
Zveme Vás na prezentaci inovovaného vysvědčení pro základní školy v rámci projektu Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení.
Oficiální prezentace inovovaného vysvědčení
26. 9. 2023 v čase 9:00-15:00 hodin
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Poříčí 9, BrnoKonference se koná pod záštitou paní doc. PhDr. Mgr. Simony Koryčánkové, Ph.D., děkanky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Kapacita omezena.
-
Vzdělávací kurzy k propojení formativního vzdělávání s Vysvědčením JINAK
Zajímáte se o formativní hodnocení? A o propojení formativního vzdělávání pro práci v průběhu celého školního roku?
Nabízíme vám možnost krátkodobého i dlouhodobého vzdělávání.
Co vás čeká?
- Prakticky zaměřené workshopy rozvíjející dovednosti vyučujících v oblasti formativního hodnocení: výklad, diskuse, nácvik dovedností, práce s vybranými videozáznamy, ukázky z praxe.
- Postupný rozvoj vašich dovedností.
- Podpora sdílení získaných zkušeností ve své škole.
- Změna kultury učení, podpora motivace žáků k učení.
- Tým lektorů s dlouhodobou zkušeností v praxi.
-
Chcete vysvědčení JINAK použít i ve své škole?
Zaujala Vás prezentace vysvědčení a chcete změnit nejen vysvědčení na své škole?
Chcete vysvědčení JINAK použít i ve své škole?
Budeme rádi, když nám dáte vědět. -
Systém hodnocení a sebehodnocení žáků - publikace dostupná
Zajímáte se o bližší informace, jak pochopit a uchopit hodnocení a sebehodnocení žáků? Inspirujte se v knize Jany Kratochvílové: Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: Zkušenosti z České republiky i Evropských škol - náhled ke stažení.
Kniha je výsledkem dlouhodobé výzkumné reflexe směřujícím k vytvoření komplexního systému hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání a výsledkem dvouletého výzkumu, koncentrovaného na analýzu učitelova pojetí sumativního hodnocení a výsledků hodnocení žáků na konci školního roku v mezinárodním prostředí Evropské školy.
-
Náš příběh...
Naším projektem chceme nabídnout změnu. O tom, že to jde změnit, svědčí jednak snahy některých našich škol a vyučujících, kteří nejen k průběžnému, ale i závěrečnému hodnocení přistupují odlišným způsobem, jednak zkušenosti ze zahraničí, kde má vysvědčení kvalitativně odlišnou hodnotu. Vysvědčení vypovídá komplexněji o procesu učení i výsledcích žáka a jeho osobnosti.